REKLAMA

zestawienie bibliograficzne na podstawie publikacji dostępnych w naszej bibliotece w kwietniu 2005 roku

Publikacje zwarte:

  1. Bonk Aleksandra: Reklama wizualna. Wystrój wnętrz i stoisk targowych. Projektowanie graficzne. Informacja wizualna. [Prezentacja multimedialna]. Rybnik: www.efekt-reklama.pl , 2003
  2. Rowińska Izabella Anna. Scenariusze niebanalne : 100 lekcji języka polskiego. Warszawa: Agmen, 1999. ISBN 83-911495-2-8. Reklama, czyli jak oddziaływać na psychikę jednostki. s. 202- 206
  3. Salij Jacek: Trud wolności. Kraków: M., 2001. ISBN 83-7221-345-3. s. Moralny wymiar reklamy s. 275- 280
  4. Torbus H. i W.: Reklama. Warszawa: Wydawn. Szkolne i Pedagog., 1979. ISBN 83-02-00939-3
  5. Wills F.H.: Grafika reklamowa. Warszawa: Wydawn. Naukowo- Techniczne, 1972
  6. Zwoliński Andrzej: Reklama. W: Encyklopedia "Białych Palm" Tom XV. Radom: Polskie Wydawn. Encyklopedyczne, 2005. ISBN 83-89862-11-5. s. 235- 240

Artykuły z czasopism:

  1. Augustynek Andrzej: Reklama podprogowa - fakt czy artefakt? "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58
  2. Balonek Stanisława: Tworzymy reklamę. . "Aura'. Prace konkursowe nr 2. 2002 nr 3 s. 2- 3
  3. Bogacz Mirosława: Biblioteka a reklama. "Biblioteka w szkole" 2001 nr 9 s. 10
  4. Czubaj Mariusz: Wampirki i lolitki. Stara prawda mówi, że dzieci są wszystkożerne. dziś zachęcane do tego przez dorosłych, pochłaniają wszystko. Są idealnymi konsumentami: bezkrytycznie wierzą reklamie i z upodobaniem naśladują wzory podsuwane przez media. "Polityka" 2003 nr 28 s. 66- 69
  5. Dudek Kamila: Jak działa reklama : Scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej. "Biblioteka w szkole" 2003 nr 5 s. 9
  6. Dudkiewicz Magdalena: Dyskretny urok starej reklamy. Śmieszą, tumanią, przestraszają. Hasła reklamowe z impetem wchodzą do naszego słownika. Stają się elementem kultury. "Wiedza i Życie" 2002 nr 3 s. 20- 21
  7. Gaweł Paweł: Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje. "Wprost" 2000 nr 41 s. 82- 84
  8. Głomska Maria, Zawisza Anna: Reklama - tak czy nie? "Wychowawca" 2000 nr 7-8 s. 26- 28
  9. Gołąb Tomasz, Legutko Piotr: Czy Bóg potrzebuje reklamy. Reklamowanie wiary, religii i Pana Boga jest wymarzonym przedsięwzięciem dla agencji marketingowych. Tylko czy Bóg rzeczywiście potrzebuje reklamy? "Gość Niedzielny" 2005 nr 8 s. 30-31
  10. Grzeszczak Adam: Ceramid z liposomem. Nikt rozsądny reklamy nie powinien traktować śmiertelnie poważnie. "Polityka" 2001 nr 15 s. 80- 81
  11. Gurgul Krystyna: Reklama, która zabija. "Być sobą" 2001 nr 2 s.17- 19
  12. Gurgul Krystyna: Reklama, która zabija. "Służba Życiu" 2001 nr 1 s. 19- 20
  13. Habiger-Pipiska Grażyna: Propozycja promocji szkoły (na przykładzie Zespołu Szkół Elektrycznych w Nisku). "Nowa Szkoła" 2001 nr 4 s. 14- 18
  14. Henrykowski Marek: Polonista w świecie reklamy i wideoklipu. "Polonistyka" 2004 nr 5 s. 14- 19
  15. Jagodzińska Edyta: Z reklamą za pan brat... "Polonistyka" 1998 nr 9 s. 614- 618
  16. Janiak-Jasińska Agnieszka: Bez tabu. Polska reklama sto lat temu. "Mówią Wieki" 2002 nr 3 s. 18- 23
  17. Kiedrowski Michał: Oblicza reklamy. "Być sobą" 1997 wrzesień s. 5- 7
  18. Kierenko Paweł: Reklama po polsku i po europejsku. Prawo UE. "Unia Europejska" 2003 nr 4 s. 29- 31
  19. Kolendo Katarzyna: "Pokusa sióstr Halama" czyli nieco o aktorkach w polskiej reklamie okresu międzywojennego. "Mówią Wieki" 1998 nr 7 s. 25- 27
  20. Krawsz Aleksandra: Potęga koloru. Kolor jest bez wątpienia najsilniejszym bodźcem wzrokowym. nic dziwnego, że chętnie wykorzystuje się jego właściwości we współczesnych sztukach wizualnych - fotografii, filmie, telewizji, a także w dziedzinie, którą nieliczni tylko nazywają sztuką - w reklamie. "Wiedza i Życie" 1998 nr 2 s. 52- 56
  21. Kulik Andrzej: Cena autorytetu. Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32
  22. Kuźniewska Sylwia: Techniki perswazyjne w reklamach : Propozycja zajęć w zakresie edukacji czytelniczej i medialnej w szkole ponadgimnazjalnej. "Biblioteka w szkole" 2004 nr 1 s. 11
  23. Legutko Piotr: We władzy reklamy. "Gość niedzielny" 2002 z 3 listopada s. 3- 6
  24. Leksowska Lidia, Witkowska Iwona: Poznajemy reklamę prasową : Projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 30- 31
  25. Leskowska Lidia, Witkowska Iwona: Poznajemy zajęć w I klasie gimnazjum. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 10 s. 8
  26. Lubelska Krystyna: Królestwo w proszku (do prania) : Reklamy telewizyjne. "Polityka" 2004 nr 48 s. 66- 68
  27. Maison Dominika: Pilotem w spot. Jedną z konsekwencji przemian gospodarczych w naszym kraju i dynamicznego rozwoju rynku jest równie dynamiczny rozwój produkcji reklam "Charaktery" 1999 nr 3 s. 22- 23
  28. Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39
  29. Mańka Maria: Reklama. Rybnik 2001 (wydruk komputerowy - Prace uczniów naszej szkoły 5)
  30. Miller Magda: Bajkowy świat reklamy. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 20
  31. Miller Magda: Co warto wiedzieć o języku reklamy. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 20
  32. Miller Magda: Piękne kłamstwo. O języku reklamy. Konspekt lekcji. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 19
  33. Mistewicz Eryk: Młotkiem w głowę. Rozmowa z Pasquale Barbellą, twórcą reklam. "Wprost" 2000 nr 46 s. 82- 83
  34. Moszyński Piotr: Matnia TV. "Wprost" 2000 nr 37 s. 126
  35. O poezji i reklamie - wspólna lekcja młodzieży polskiej i niemieckiej. "Języki obce w szkole" 2003 nr 6 - Numer specjalny: My w Europie, s. 160-
  36. Olech Joanna: Born to buty. Kup autorytet, czyli reklama i dzieci. "Tygodnik Powszechny" 2004 nr 10 s. 18
  37. Parowski Maciej: Gra o podświadomość. Producenci alkoholi reklamują się poprzez działalność kulturalną i wychowawczą. "Wprost" 1999 nr 50 s. 111
  38. Piecha Andrzej: Zostań gwiazda reklamy. Wykorzystanie reklamy i środków w niej promowanych w lekcji wychowania fizycznego. "Lider" 2001 nr 4 s. 18- 20
  39. Politowska Katarzyna: Jak skutecznie tworzyć reklamy? "Emaus" 2002 nr 7-8 s. 10- 11
  40. Politowska Katarzyna: Reklama dźwignia handlu. "Emaus" 2002 nr 6 s. 14- 15
  41. Potka Tomasz: Tam, gdzie klient jest Bogiem. Czego możemy się dowiedzieć o Polakach, oglądając reklamy. "Tygodni Powszechny" 2003 nr 15 s. 17
  42. R jak.. Reklama. Słownik prezentacji. "Cogito 2005 nr 6 s. 5
  43. Reklama - zwierciadło dusz. "Tygodnik Powszechny" 2003 nr 50 wkładka:
    - Czaja Dariusz: Reklamowy smak raju
    - Morris David: Z pewną taką...
    - Just do it! Zrobiliśmy reklamę "Coca-Coli", w której jej butelki stały się częścią ludowej wycinanki. Z Leszkiem Stafiejem rozmawia Andrzej Franaszek.
    - Potkaj Tomasz: Prywatny dowód na istnienie Boga. O reklamie społecznej i ludziach ją tworzących.
    - Kula Agata, Pluszka Adam: Sprzedam miasto. Jak reklamują się Kraków i Wrocław.
    - Oliwienie maszyny. O polskiej reklamie, duszy konsumentów i polityków, narodowych kompleksach i marketingu Kościoła
    - Chaciński Bartłomiej: Odlot w stronę masakry. Jak reklama zaleca się do młodzieży
    - Hartwich Dorota: Zranione ciało plazzy. Sztuka na billbordach - Zewnętrzna Galeria AMS 1998- 2002
    - Klej tylko dla przyjaciół
  44. Reklama "Odkrycia młodych. Encyklopedia Larousse Gallimard" Nr 109 s. 1741
  45. Reklama książki metodą "book-talking". "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 29
  46. Rychlińska Marta, Chrabąszcz dariusz: Analiza reklamy jako płaszczyzna integrująca język polski i matematykę. "Nowa Polszczyzna" 2003 nr 1 s. 16- 18
  47. Salska-Kopeć Katarzyna: Uważamy na reklamy : Konspekt zajęć z edukacji czytelniczej i medialnej dla klasy I gimnazjum. "Wszystko dla szkoły" 2004 nr 2 s. 15
  48. Sankowska-Pataon Mirosława: Reklamujemy polską przyrodę : Poziom nauczania: druga klasa gimnazjum. "Aura'. Prace konkursowe nr 1. 2002 nr 2 s. 5- 6
  49. Sikucińska Maria: Reklama - sztuka XX wieku a dydaktyka. "Języki obce w szkole" 1991 nr 3 s. 253- 258
  50. Skawińska Jolanta, Syguła Wiesława: Reklama książki metodą "book-talking." "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 29
  51. Socha Natasza, Klimkowski Marcin: Reklama bezpośrednia. "Wprost" 1999 z 7 marca s. 64- 65
  52. Stańczak Mariola: Reklama między kadrami. Ukryty przekaz trwa ułamek sekundy. Powtarzany kilkakroć zapisuje się w pamięci, choć nie rejestruje go oko ani ucho. Czy można dotrzeć do ludzkiej psychiki omijając świadomość? "Focus" 2001 nr 8 s. 16- 18
  53. Stróżyński Klemens: Manipulacje reklamy czy też retoryka? "Polonistyka" 1994 nr 7 s. 416- 421
  54. Telakowska Małgorzata: My- reklamowi ludzie. "Victor" 2003 nr 3 s. 8- 9
  55. Urbankowski Bohdan: Głąb z impetem w głąb : Reklama. "Ziarna" 1995 nr 10 s. 19- 20
  56. Uwaga reklama. "List" 1992 nr 12 s. 20
  57. Wajnor Małgorzata: Reklama książki metodą book-talking w szkole podstawowej. "Biblioteka w szkole" 2004 nr 10 s. 9- 10
  58. We władzy reklamy. "Gość Niedzielny" 2002 nr 44, s. 3-
  59. Więcka Aleksandra: Szuka promocji. Przywykliśmy do tego, że telewizyjne reklamówki są schematyczne, prostackie i dosłowne. Tymczasem reklama coraz częściej staje się sztuką. Także w Polsce. "Newsweek" 2001 nr 11 s. 94- 96
  60. Wosińska Wilhelmina: Instynkt śmierci i żądze seksualne w reklamie. "Charaktery" 2002 nr 8 s. 34- 35
  61. Wójcik Leszek: Świat według reklam. "Wychowawca" 1999 nr 7-8 s. 53
  62. Ziemkiewicz Rafał: List otwarty do rodziców. Czy wiecie, w jakim świecie żyją wasze dzieci? W co układają się, cegiełka po cegiełce, w ich mózgach reklamy, którymi są bezustannie karmione? Czy wiecie, w co grają pod wpływem tych reklam? "Newsweek" 2003 nr 36 s.116
  63. Zjawisko redundacji i język reklamy. "Języki obce w szkole" 1996 nr 1 s. 12
  64. Żarów Anna: Nie tylko o reklamie w dramie - techniki dramowe na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 3 s. 18
  65. Żuchowska Wiesława: Jak nie przegrać z reklamą? "Nowa Polszczyzna" 2002 nr 1 s. 3- 9

opracowała mgr Gabriela Bonk

STRONA GŁÓWNA - kliknij! Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku / bibliofilur@poczta.onet.pl