Rywalizacja międzyklasowa - w środę, 26 czerwca 2013
tego dnia biblioteka nie będzie czynna

Dystrykt ZSU

Turniej klas ze znajomości książki Susanne Collins:
Igrzyska Śmierci

pytania


Zdjęcia Marty Gitner z IIbG

Galeria zdjęć

Bibliofile BARDZO Wam wszystkim dziękuję!!!

Autorkami logo, które dekorowało salę są: Klaudia Tylus, Kinga Adamczyk i Dominika Chmura

Klasa Skład drużyny Wylosowana kolejność Punkty, miejsce drużynowo
odpowiedzi + stroje = wynik ; miejsce
Punkty za scenkę Miejsce klasowo
I a G Daria Majewska, Agata Krajczok, Barbara Dudzik 5 5 + 1,3 = 11 ; 11 26 2
I b G Julia Zmarzły, Dominika Paluch, Anna Zacher 2 9 + 2,2 = 11,2 ; 4 17 4
I c G Sonia Zieleźny, Oliwia Wyleżoł, Małgorzata Pinior 12 9 + 2,6 = 11,6 ; 15 6
II a G Patrycja Małysz, Grzegorz Krasucki, Maria Iwanecka 6 9 + 1,6 = 10,6 ; 6 16 5
II b G Mateusz Sass, Anna Sobstyl, Anna Musioł 1 9 + 2,8 = 11,8 ; 1 24 3
II c G Monika Chorowski, Magdalena Przygoda, Klaudia Wita 10 9 + 2,1 = 11,1 ; 5 13 7
III a G Dominik Ciesielski, Sandra Kras, Klara Krajczok 9 6 + 1,1 = 7,1 ; 10 walkower walkower
III b G Iwona Sobik, Maria Kowalczyk, Anna Mroszczak 11 9 + 1 = 10 ; 8 walkower walkower
I a LO Jan Ledwoń, Aleksandra Sowa, Julia Majewska 3 6 + 2,1 = 8,1 ; 9 24 3
I b LO Piotr Reclik, Iwona Mika 4 9 + 2,7 = 11,7 ; 2 30 1
II a LO Cezary Andrzejewski 8 7,5 + 2,8 = 10,3 ; 7 walkower walkower
II b LO walkower 7 walkower walkower walkower

Przebieg TURNIEJU:

Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy

7.00 - wszyscy Bibliofile ustawiają meble (stoliki z krzesłami dla jury i liczącej punkty, stolik na nagrody, krzesła dla drużyn, krzesła na około sali, w środku ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnują Jarosław, Dawid i Fabian

8.00 - rozpoczynamy turniej

Konferansjerki - Paulina i Zuzanna - witają członków jury, nauczycieli i uczniów oraz uczestników konkurencji drużynowej

1. Część drużynowa:

a) Każda drużyna  wylosowanej kolejności wychodząc na środek prezentuje swoje stroje (Marta robi zdjęcia) i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie: Sebastian i Kinga z 2aG

Około 8.15

b) Drużyny w wylosowanej kolejności odpowiadają na pytania. Wychodzi na środek drużyna. Podaje numery pytań. Pytania czytają na przemian Dominika i Karol. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań ) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 2 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnują Kamil i Karol. Punkty notuje Kinga z 1aL

c) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notuje Kinga z 1aL

Około 9.00 - 9.15 ta część konkursu powinna się zakończyć

d) Około godziny 9.15 - 20-25 minut - prezentacja programu Commenius - Szef - Pani Profesor Zofia Wolny.

W tym czasie Kinga z jurorami podlicza punkty.

e) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.

Podziękowanie dla 2 Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą przegryzkę - do skonsumowania w czasie przerwy.

Około 9.30 - 10.00 - ogłaszamy 15 minutową przerwę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (zwijają ekran, sprzątają projektor i laptop, przestawiają krzesełka - wszystkiego pilnują Jarosław, Dawid i Fabian). Kamil i Karol idą na portiernię i proszą o dzwonek po 15 minutach, a następnie wracają do pracy na salę.

Po 15 minutowej przerwie, około 9.45 - 10.15 dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję

2. Część międzyklasowa:

a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę) na temat: Dystrykt ZSU. Czasu pilnują Kamil i Karol - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.

b) Jury składające się z Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni:

Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy. Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody, które wręczają konferansjerki. Zdjęcia Laureatów wykonuje Marta - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.

Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy (lub przewodniczącego samorządu klasowego).

Prawdopodobny czas zakończenia turnieju - około 11.30 - 12.00. (W tym dniu nie będzie herbaty)

Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz


Do rywalizacji zapraszamy wszystkie klasy gimnazjum, oraz pierwsze i drugie klasy liceum. Bawić się będziemy w ostatnią środę roku szkolnego


Podział zadań Bibliofilów:

Eksperci

Klaudia Tylus
Judyta Skiba

Konferansjerka (2 osoby)

Paulina Kania
Zuzanna Zientek

Czytanie pytań

Dominika Uszczyk
Karol Żądło

Zdjęcia

Marta Gitner

Sprzęt (komputer, projektor, 2/3 mikrofony)

Fabian Bogusz
Piotr Chrobok
Karol Gorus

Liczenie punktów

Kinga Adamczyk

Losowanie pytań

Kinga Achtelik
Sebastian Frőhlich

Mierzenie czasu

Kamil Koczan
Karol Żądło

Wypisanie dyplomów

Zuzanna Zientek

Nagrody (pilnowanie, podawanie)

Dominika Uszczyk
Zuzanna Zientek

Szef od mebli (ławki, krzesła)

Jarosław Michalski
Dawid Pawliczek

Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku / bibliofilur@poczta.onet.pl