zobacz zdjęcia

Rywalizacja międzyklasowa - w środę, 25 czerwca 2014
tego dnia biblioteka nie będzie czynna

Redmont - ZSU

Turniej klas ze znajomości książki Johna Flanagana:
Zwiadowcy. Część 1 : Ruiny Gorlanu

ZDJĘCIA ; WYNIKI:

Klasa Skład drużyny Wylosowana kolejność

Wylosowani bohaterowie książki

Punkty, miejsce drużynowo
odpowiedzi + stroje = wynik ; miejsce
Punkty za scenkę Miejsce klasowo
I a G Jan Moroń, Radosław Mikuła, Jakub Grygier 2 Will, Wyrwij, Halt 3 + 19 = 22 - VI 20,5 V miejsce
I b G Bartłomiej Chlubek, Hanna Fydrych, Anna Matys 12 Crowley, Gilan, George 4,5 + 20 = 24,5 - III 16 VII miejsce
I c G Tomasz Nal, Bartek Kuczyński, Wojtek Piechaczek 10 Solny Piotr, Baron Arald, Wargal 5 + 21,5 = 26,5 - II 24 II miejsce
II a G Agata Krajczok, Józef Nal, Kacper Pałka 4 Alys, Halt, Kalkar 2 + 9 = 11- IX 21 IV miejsce
II b G Agata Bogusz, Adrian Balcerzak 8 Blaze, Will, Crowley 3 + 21 = 24 - IV walkower walkower
II c G Bartosz Zieliński i Paweł Lutostański 6 Jenny, George, Gilan 2 + 21 = 23 - V 23 III miejsce
III a G Grzegorz Krasucki, Patrycja Małysz, Szymon Szewczyk 11 Abelard, Gilan, Solny Piotr 2 + 11 = 13 - VIII walkower walkower
III b G Igor Tymusz 9 Baron Arlad, Gilan, Abelard 0 + 0 = 0 - XI walkower walkower

III c G

Sebastian Chłodek, Piotr Skupień i Piotr Marcol

3

Halt, Gilan, Jenny

2,5 + 10 = 12,5 - VII

walkower

walkower

I LO Mikołaj Lejtman, Karolina Leśnik, Maria Neugebauer 1 Baron Arald, Wargal, Gilan 2,5 + 5 = 7,5 - X 19 VI miejsce
II a LO Jan Ledwoń, Hanna Czogalik, Barbara Lew 5 Baron Arald, Horace, Will 5 + 27 = 32 - I 28 I miejsce
II b LO Jan Prostacki, Dawid Wita 13 Kalkar, Crowley, Horace walkower walkower walkower

Przebieg TURNIEJU:

Wszyscy Bibliofile PRZED LEKCJAMI - wcześnie rano (najpóźniej o 7.20) przygotowują salę - meble (stoliki z krzesłami dla jury - 6 i liczących punkty - 2, stolik na nagrody, ławki dla czytających pytania i konferansjerów, krzesła dla drużyn (31), krzesła na około sali, w środku niskie ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnują: Dawid i Krzysztof. Piotr i Karol montują sprzęt. Klaudia odpowiada za powieszenie logo), Marta za estetykę sceny

Turniej rozpocznie się po przedstawieniu projektów edukacyjnych - o godzinie: 9.40

Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy

Konferansjerzy Dominika U. i Jarosław - witają członków jury, nauczycieli i uczniów. Zapraszają uczestników konkurencji drużynowej, którzy wchodzą na salę ze sceny w wylosowanej kolejności demonstrując jednocześnie stroje (Dominika Ch. robi zdjęcia) i siadają na krzesełkach z prawej strony sceny

1. Część drużynowa:

a) Każda drużyna  wylosowanej kolejności wychodząc na środek i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie (Kinga i Paulinka). Podaje w wybranej przez siebie kolejności numery pytań. Pytania czytają na przemian Marta i Jakub; Krzysztof pokazuje odpowiedni slajd prezentacji. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 2 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnuje Karol. Punkty notują Maria i Rafał

b) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Eksperci - Kinga i Judyta, Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notują Maria i Rafał.

- ok. 1 godziny (10.40)

c) 20-25 minut - prezentacja programu Commenius - do około 11.05

W tym czasie Maria i Rafał z jurorami podliczają punkty.

d) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.

Podziękowanie dla 2 Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą niespodziankę.

- ok. 10 min

OKOŁO 11.20 ogłaszamy 30 minutową przerwę na herbatę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (zwijają ekran, sprzątają projektor i laptop, przestawiają krzesełka - wszystkiego pilnują). Krzysztof szybko idzie na portiernię i prosi o dzwonek po 30 minutach. W czasie przerwy Bibliofile starają się szybko wypić herbatę i wrócić do pracy.

Po 30 minutowej przerwie, dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję (około 11.50)

2. Część międzyklasowa:

a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę). Czasu pilnuje Karol - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.

b) Jury składające się z Ekspertów, Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni:

Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy (głos decydujący w ocenie mają Eksperci). Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody (podają je Klaudia i Dawid), które wręczają konferansjerzy: Dominika i Jarosław. Zdjęcia Laureatów wykonuje Dominika - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.

- ok. 1 godziny - 12.50

Judyta wypisuje dyplomy dla klas. Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy (lub przewodniczącego samorządu klasowego).

Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz - należy się OSOBIŚCIE odmeldować

Całość z przerwą i Comeniusem - około 3 i pół godziny - do ok. 13.00



Losowanie kolejności i bohaterów - 7 marca 2014


Podział zadań Bibliofilów:

Eksperci

Kinga Adamczyk, Judyta Skiba

Konferansjerka (2 osoby)

Dominika Uszczyk, Jarosław Michalski

Czytanie pytań

Marta Gitner, Jakub Żądło

Zdjęcia

Dominika Chmura

Sprzęt (komputer, projektor, 2/3 mikrofony)

Piotr Chrobok, Karol Gorus, puszcznie slajdów - Krzysztof Homańczyk

Liczenie punktów

Maria Pacak, Rafał Świerczewski

Losowanie pytań

Kinga Achtelik, Paulina Kania

Mierzenie czasu

Karol Żądło

Wypisanie dyplomów

Judyta Skiba

Nagrody (pilnowanie, podawanie)

Klaudia Tylus, Dawid Pawliczek

Szef od mebli (ławki, krzesła)

Dawid Pawliczek, Krzysztof Homańczyk
Duże logo turnieju Klaudia Tylus
Wystrój sceny Marta Gitner, Judyta Skiba
Sala gimnastyczna (siatka, kosz...) Jakub Żądło, Rafał Świerczewski

Do rywalizacji zapraszamy wszystkie klasy gimnazjum, oraz pierwsze i drugie klasy liceum. Bawić się będziemy w ostatnią środę roku szkolnego

Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku / bibliofilur@poczta.onet.pl